علمی جالب وعجیب

مطالب علمی جدید با محتوای جالب

علمی جالب وعجیب

مطالب علمی جدید با محتوای جالب

علمی جالب وعجیب

آخرین نظرات

نانو و دندان

شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۱:۳۰ ق.ظ

دهان شما پر از میکروب هست .  به همین خاطر باید همیشه مسواک بزنید . هر چقدر بزرگتر می شوید و اگر داندانهای خود را مسواک نزده باشید ، باکتری ها در زیر لثه نفوذ کرده و آنها را قرمز و متورم میکند .

  رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند به شما کمک کند .اگر باکتری ها بیشتر شوند ، دندانپزشک می تواند از آنتی بیوتیک برای کشتن آنها استفاده کند . اما گاهی اوقات این باکتری ها به آنتی بیوتیک ها مقاوم می شوند .  خوب در اینگونه موارد باید چیکار کنیم ؟

فناوری نانو می تواند در اینگونه موارد کارساز باشد و شما را نجات دهد .  ماده ای به نام گرافن اکسید می تواند در این گونه موارد به کارتان بیاید . اما گرافن اکسید چیست ؟؟؟ گرافن یکی از مواد شگفت انگیز حوزه ی فناوری نانو است . گرافن یک نمونه و شکلی از کربن است . گرافن تنها ضخامتی به اندازه ی یک اتم دارد . این مورد خاصیتی عجیب به گرافن می دهد . وقتی این ورقه های گرافن با اکسیژن واکنش داده و ترکیب می شود ،گرافن اکسید تشکیل میشود .  این ماده نیز خواص فوق العاده ای دارد . یکی از این خواص ، خاصیت حل شدگی در آب است .  محققان اخیرا دریافته اند که گرافن اکسید می تواند باکتری های دهان شما را از بین ببرد.  محققان هنوز بر روی این مسئله در حال تحقیق هستند. ممکن است روزی دهان شویه هایی حاوی گرافن اکسید به بازار بیاید .


Image result for ‫نانو و دندان‬‎

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی